Třetina obyvatel již platí prostřednictvím chytrého mobilního telefonu!

Není to tak dlouho, co se v České republice začalo ve velkém mluvit o online platbách. Během pár let se stalo zcela běžnou součástí života téměř každého Čecha platit prostřednictvím platební karty nejen v obchodě, ale i online přes internet. V nedávné době se u nás objevil nový trend, kterému jdou i banky velmi rychle naproti. Jedná se o platbu prostřednictvím chytrého mobilního telefonu. Místo plastové karty preferuje stále více klientů tuzemských bank možnost platit právě mobilem.

platba mobilem

Podle nejnovějších průzkumů platí v obchodech telefonem více než 30 procent zákazníků. Ještě čtyři roky zpět to bylo pouze 13 procent klientů. Banky tak nemohou dělat, že tato varianta není v kurzu a musí rozšiřovat svoje služby. Novému trendu velmi nahrávají platební služby jako jsou Apple Pay, Google Pay a podobné.

Co na to klienti?

Podle nejnovějších údajů oceňují klienti bank aplikaci v mobilu hlavně proto, že je to pohodlné, že to šetří čas, a hlavně jsou aplikace permanentně k dispozici. Český národ je specifický v tom, že se vůbec nebojí nových technologií. Klienti si velmi rychle zvykají na variantu platby mobilem, protože 91 procent Čechů má neustále při sobě chytrý telefon. To je o šest procent více, než tomu bylo v roce 2016. Ve věku 20 až 29 let má při sobě chytrý telefon dokonce 97 procent lidí. Pravdou je, že 86 procent těchto přístrojů využívá Android operační systém, 10 procent pak iOS a zbývající 4 procenta pak pokrývá operační systém Windows.
platební karta

Více se utrácí?

Ano, klienti podle dostupných dat utrácí víc. Tedy ti, kteří využívají některou z mobilních aplikací, provedou měsíčně průměrně dvakrát více transakcí než ti, kteří mají pouze plastovou platební kartu. Útrata mobilem se v průměru pohybuje kolem 450 korun za jeden nákup, zatímco u plastových karet je to 760 korun.

Budoucnost jistá

Banky samozřejmě nyní očekávají zvýšený zájem o platby prostřednictvím telefonu. Dle předpokladů by měl touto cestou platit v následujícím roce už každý čtvrtý klient.